ტიპი-მრავალმიზნობრივი დამრტყმელი შვეულმფრენი.მწარმოებელი ქვეყანა-რუსეთი
1970-წლებში სბჭოთა კავშირის ძირითად საბრძოლო შვეულმფრენს წარმოადგენდა-Ми-24,და არსებობდა მოსაზრება რომ აღარ პასუხობს თანამედროვე მოთხოვნილებებს მითუმეტეს რომ 1972 წელს აშშ-ში დაიწყო ახალ საბრძოლო ვერტმფრენებზე მუშაობა რის შედეგადაც მიიღეს ფირმა “Bell” -ის YAH-63 და ფირმა “Hughes Helicopters”-ის YAH-64 ამ იკანასკნელმა მიიღო ნიშნული Apache.რის შედეგადაც გადაწყდა დაეწყოთ საპროექტო სამუშაოები ახალი საბრძოლო ვერტმფრენის მისაღებად და დაუსახეს მიზნად საბრძოლო ტექნიკის განადგურება,ძირითადად ტანკების..
პროექტზე სამუშაოების წარმოება დაევალათ ორ რუსულ საკონსტრუქტორო ბიუროს Н И. Камов და М.Л Мил .რომელთაგან აირჩევდნენ ერთს.
საკონსტრუქტორო ბიურომ-М.Л Мил-მა გაითვალისწინა რა სხვა და სხვა ქვეყნების გამოცდილება გადაწყვიტეს შეექმნათ ერთხრახნიანი ,ორ ადგილიანი ,განცალკევებული ფუნქციებით 1.პილოტი და 2.ოპერატორ მსროლელი.Н И. Камов-ის ბიურო წავიდა სხვა გზით და შეიმუშავა განსხვავებული ღერძულა ხრახნის ვერტმფრენი.1966 წელს საგემბანო Ка-25 -ის ბაზაზე შეიქმნა Ка-25Ф (საფრონტო),რომელიც აღიჭურვებოდა: 23-მმ მიძრავი ქვემეხი,6-ტანკსაწინააღმდეგო მართვადი რაკეტა “Фаланга”, 6 ბლოკი-უნართავი საავიაციო რაჯეტეტა და ავიაბომბებით.Ка-25Ф-ის ეკიპაჟი შედგებოდა 2 პილოტისაგან ხოლო დესანტი 8 ჯარისკაცისაგან.მაშინ უპირატესობა მიანიჭეს М.Л Мил-ის პროექტს Ми-24-ს.1969 წელს Кам-ელებმა შეიმუშავეს პრინციპულად განსხვავებული საბრძოლო ვერტმფრენის პროექტი В-50 ,ამ ვერტმფრენს უნდა ჰქონოდა ერთ სიბრტყეზე მდებარე ორი მზიდი ხრახნი ,რომლებიც იტრიალებდა ერთმანეთის საპირისპიროდ .ვერტმფრენის სიჩქარე უნდა ყოფილიყო 400კმ/ს .1975-76 წლებში ასევე შეიმუშავეს მოდელები В-80 და В-100 მაგრამ არცერთი პროექტი არ იქნა მიღებული.საბოლოოდ შემუშავებულ და დამტკიცებულ იქნა პროექტი Ка-50.პირველი გაფრენა მოხდა ქარხანა “Прогресс”-ის მფრინავ-გამომცდელის მიერ 1991 წლის 22 მაისს.
В-80 პირველი საფრენი ეგზემპლიარი.
В-80 მესამე საფრენი ეგზემპლიარი.
Ка-50 მეხუთე საფრენი აპარატი
Ка-50 სადემონსტრაციო შეფერილობით.
30-მმ ქვემეხი 2А42
Ка-50 და მისი არსენალი
მოდიფიკაციები.
Ка-50 | დამრტყმელი შვეულმფრენის პირველი მოდიფიკაცია |
Ка-50Ш | ღამის დამრტყმელი შვეულმფრენი |
Ка-50Н | ღამის დამრტყმელი შვეულმფრენი |
Ка-50-2 ერდოგანი | ორ ადგილიანი მოდიფიკაცია NATO-ს სტანდარტებით |
Ка-52 ალიგატორი | ორ ადგილიანი მზვერავ-დამრტყმელი შვეულმფრენი |
ტექნიკურ-ტაქტიკური მახასიათებლები.
მოდიფიკაცია | Ка-50 |
მზიდი ხრახნის დიამეტრი,მ | 14.50 |
სიგრძე,მ | 13.50 |
სიმაღლე,მ | 4.90 |
წონა.კგ | |
ცარიელი | 7692 |
ნორმალური ასაფრენი | 9800 |
მაქსიმალური ასაფრენი | 10800 |
ძრავის ტიპი | 2 ცალი Климов ТВ3-117ВМА |
სიმძლავრე,кВт | 2 х 1660 |
მაქსიმალური სიჩქარე,კმ/ს | 390 |
კრეისერული სიჩქარე,კმ/ს | 270 |
ფრენის პრაქტიკული მანძილი.კმ | 1160 |
საბრძოლო მოქმედების რადიუსი.კმ | 460 |
სწრაფაღმასვლა,მ/წუთში | 600 |
ფრენის პრაქტიკული ჭერი.მ | 5500 |
ფრენის სტატიკური ჭერი.მ | 4000 |
ეკიპაჟი | 1-პილოტი |
შეიარაღება | ერთი 30-მმ ქვემეხი 2А42 , 500 ვაზნით საბძოლო დატვირთვა – 2000 კგ 4 საკიდარზე. 4х3 ტანკსაწინააღმდეგო მართვადი რაკეტა ვიხრი ან “ჰაერი-ჰაერი” კლასის მართვადი რაკეტა ან 80 ერთეული 80-მმ უმართავი რაკეტა ან კონტეინერები ქვემეხებით და ტყვიამფრქვევებით |
![]() |
В-80 პირველი საფრენი ეგზემპლიარი |
![]() |
მეორე საფრენი ეგზემპლიარი |
![]() |
B-80 მესამე საფრენი ეგზემპლიარი. |
![]() |
В-80 მესამე საფრენი ეგზემპლიარი |
![]() |
ხედი ქვემოდან |
![]() |
Ка-50 |
![]() |
Ка-50 |
![]() |
Ка-50 |
![]() |
Ка-50 მეხუთე ეგზემპლიარი |
![]() |
Ка-50 |
![]() |
Ка-50 |
![]() |
Ка-50 |
![]() |
Ка-50 შეიარაღების ვარიანტი |
![]() |
Ка-50 მოდერნიზირებული კაბინის ვარიანტი |
სქემები.
![]() |
Ка-50 |
![]() |
შეიარაღების ვარიანტები
|
შესაღები ვარიანტები.
![]() |
В-80 პირველი საფრენი ეგზემპლიარი |
![]() |
В-80 მეორე საფრენი ეგზემპლიარი |
![]() |
В-80 მეოთხე საფრენი ეგზემპლიარი. |
![]() |
Ка-50 საარმიო კამუფლაჟისებური შეღებვით |
შეაფასე პოსტი
/ 5. Vote count: